دسته بندی کالاها
دسته بندی
گروه:عمومی
منبع:
تاریخ:1400/03/27 19:09
تعداد مشاهده:257
کارآفرینی چیست و چطور یک کارآفرین موفق باشیم؟

کارآفرین  فردی  است که مسئولیت اولیه وی جمع آوری منابع لازم برای شروع کسب و کار است و یا کسی که منابع لازم برای شروع و یا رشد کسب و کاری را بسیج می نماید و تمرکز او بر نوآوری و توسعه فرآیند ، محصول یا خدمات جدید می باشبه عبارت دیگر ، کارآفرین فردی است کهیک شرکت را ایجاد و اداره می کند و هدف اصلی اش سود آوری و رشد است . مشخصه اصلی یک کارآفرین، نوآوری می باشد.صرف‌نظر از این، کارآفرین به‌علت ساخت یک سازمان یا سرمایه‌گذاری از ابتدا و ارتباط با کارکنانش و همچنین اطمینان دادن به سهامدارن از موفقیت در این سرمایه‌گذاری، نیاز به داشتن مهارت‌های مدیریت سازمانی و مدیریتی عالی دارد.





علاوه بر این، کارآفرین باید یک رهبر باشد که بتواند برای کارکنانش الهام‌بخش باشد و همچنین فردی با ویژگی آینده‌نگری با حس مأموریت شناخته شود.

زیرا مهم است که کارآفرین، سرمایه‌گذاری را در بهترین مسیرهدایت کند. این بدان معنی است که رهبری، ارزش‌ها، مهارت‌های ساخت تیم و توانایی‌های مدیریتی، مهارت‌ها و ویژگی‌های کلیدی هستند که یک کارآفرین باید داشته باشد.

 


اهم ویژگیهایی را که در مورد کارآفرینان مورد بررسی قرار گرفته و تاُیید شده اند عبارتند از:

- نیاز به توفیق؛

- تمایل به مخاطره پذیری؛

- نیاز به استقلال؛

- خلاقیت.

معنای کارآفرین بسیار بیشتر از تجارت یا اشتغالزایی است. کارآفرینان قادرند اولین قدم را برای ساختن جهان به مکانی بهتر برای همه افراد در آن، از جمله خودشان بردارند. آن ها یکی از قدرتمندترین ترانسفورماتورهای جهان هستند. از ایلان ماسک که مردم را به مریخ منتقل می ­کند تا بیل گیتس و استیو جابز که کامپیوترها را به عنوان بخشی از هر خانوار در می آورد، کارآفرینان جهان را به گونه دیگری تصور می ­کنند. این افراد امکانات و راه حل ­هایی را می­ بینند که افراد متوسط از دیدن آن ها سر باز زده و فقط به مشکلات و موانع توجه می­ کنند.

کارآفرینی شغلی پرخطر است، اما همچنین می­ تواند پاداش بالایی داشته باشد، زیرا منجر به تولید ثروت اقتصادی، رشد و نوآوری می­شود. کارآفرینان افرادی هستند که سازماندهی یک تجارت جدید و خطرات و پاداش ­های ناشی از آن را بر عهده می­گیرند. آن ها معمولا به عنوان کسانی طبقه بندی می­شوند که نوآوری­ هایی با رشد و ریسک بالا را تجربه می­ کنند، در حالی که صاحبان مشاغل کوچک بر یک تجارت با کالای مستقر و مشتری متکی هستند. از این رو، کارآفرینان موفق به عنوان یک نیروی محرک در اقتصاد مدرن تلقی می­ شوند

فروشگاه خاجی نیم قرن پیش جهت تهیه ابزار مورد نیاز اهالی منطقه درمحل فعلی و به مدیریت آقای حاج مرتضی خاجی ایجاد گردید .با توجه به استقبال اهالی ، رفته رفته فروشگاه توسعه پیدا کرد و در سال 1370 مجموعه کاشی و سرامیک نیز به محصولات ارائه شده اضافه گردید.با رشد و توسعه فعالیتهای عمرانی منطقه شهریار و ملارد حجم کار فروشگاه نیز افزایش پیدا کرد بطوریکه فضای قبلی دیگر جوابگوی عرضه کالاهای مربوطه نبود. لذا با گسترش فضای مورد نیاز فروشگاه شامل انبارهای تخصصی و مجهز، نمایشگاه های عرضه محصولات، دفاتر امور اداری و مالی ، پارکینگ اختصاصی و .... فروشگاه خاجی نیز توسعه پیدا نمود درحال حاضر این مجموعه بزرگ و استثنایی باعرضه بیش از 15,000 قلم انواع کالاهای مختلف در 4 گروه صنعتی ، ساختمانی ، خانگی و کشاورزی در فضایی به وسعت بیش از15000 متر مربع و با بیش از 300 نفر پرسنـل ( زن و مرد ) با تخصص های مختلف می باشد که در 5 واحد سازمانی شامل واحد بازاریابی و فروش ، مالی ، منابع انسانی  ، انبار و خرید  فعالیت می نمایند.